‏משלחת חילופי נוער ישראל-גרמניה נהריה-ביליפלד 2016‏

משלחת של בית הספר עמל מדעים ואומנויות נהריה משלחת חילופי נוער ישראל-גרמניה, נהריה- ביליפלד.

למשלחת יצאו 21 תלמידי יא' ויב' בליווי המורות עינת ידון, רחל בראל וגלית כהן.

ביום חמישי ה-20.10 נחתנו בדיסלדורף והתקבלנו בקבלת פנים חמה שכללה בלונים, שלטים ואוכל.
יצאנו באוטובוס לכיוון ביליפלד והגענו בשעה עשר היישר לבתי המארחים שלנו.
הייתה תוכנית עמוסה ומלאת חוויות, למידה והנאה. ביקרנו בבית ספרם ולכבודנו נערך טקס מרשים, כמו כן ביקרנו בעיריית ביליפלד וקיבלה את פנינו סגנית ראש העיר וארוחת צהריים מרשימה.

ניהלנו שיחות עם תלמידי בית הספר המארחים והעברנו פעילויות בשכבות גיל רבות.
יצאנו לסיור מודרך בטירת בילפלד ולמדנו על היסטורית העיר.

כל אחד מאתנו בסוף השבוע עבר פעילות עם המשפחה המארחת: טיילנו, בילינו, עשינו קניות, החלקנו על הקרח ועוד המון חוויות נוספות.  התכנסו כולם באולם בית הספר למסיבת סיום מלאת אוכל וריקודים.

נסענו לברלין יחד עם המארחים ושם ביקרנו במוזיאון היהודי. ראינו יצירות אומנות יהודיות, ולמדנו על ההיסטוריה היהודית באירופה. כמו כן סיירנו בפרלמנט ולמדנו על מפלגות גרמניות ומבנה הפרלמנט.

עלינו לגג הפרלמנט לתצפית בנוף המרהיב של העיר.
למדנו מתוך סיור מודרך במחנה הריכוז זכהאוזן על כך שבמחנה הספציפי הזה, רוב האסירים לא היו יהודים,
אך למרות זאת אחוז התמותה הגבוה ביותר הייתה בקרב האוכלוסייה היהודית במחנה. ראינו את המשרפות ותאי העינויים והזדעזענו.

קיימנו טקס משותף במחנה עם המארחים הגרמנים לזכר השואה ומלחמת העולם השנייה.
אין ספק שזהו אחד מהשיאים של המשלחת. בסיור פנורמי בברלין הצטלמנו ליד חומת ברלין, אנדרטה לזכר השואה ומקומות מרכזיים נוספים.

התפצלנו לשתי קבוצות, חלקנו הלכנו למוזיאון לאומנות מצרית והחלק השני הלך למוזיאון לאומנות גרמנית.

על הבמה הכי גדולה באירופה ראינו הופעה מרשימה בשם "The One – Grand Show" ,
שילוב אלמנטים אמנותיים רבים כגון: אקרובטיקה, שחייה צורנית, שירים וריקודים המשלבים תאורה, מים וחול, תלבושות וצבעים רבים ומיוחדים – במילה אחת מדהים .

יצאנו לפאתי ברלין לווילת ואנזה בה התרחשה "ועידת ואנזה" והנאצים סיכמו את אופן ההוצאה לפועל של "הפיתרון הסופי". נדהמנו לראות כיצד במקום עם נוף כל כך פסטורלי, ליד אגם גדול, היו מסוגלים הנאצים לשבת ולדון על השמדה המונית של יהודים – הפער בין יופי המקום לרוע האנושי הוא בלתי נתפס. לסיכום ניתן לומר, כי עברנו מסע נהדר, מלא חוויות מיוחדות והיכרויות עם אנשים חדשים ותרבויות חדשות.

עתה נותרה הציפייה למארחים שיגיעו מגרמניה להתארח אצלנו לאחר פסח.