חטיבה עליונה

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש שאלות נוספות, אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

בית הספר הרב תחומי למדעים ולאמנויות ע"ש יצחק רבין נהריה הוא בית ספר עירוני שש שנתי. 

בבית ספרנו מתרחש עידן חדש של לימודים ועשייה בתחומי המדעים, האומנויות והחברה. לצד מגמות וממסלולי לימודים מסורתיים וחדשים, אנו מאפשרים לכל אחד למצוא את מקומו במשכן בית הספר הרב תחומי ומטפחים מצוינות בכל תחום.

מורינו מחוייבים להקנות לתלמידים כלים לרכישת ערכים, ידע ויכולות, שיובילו אותם למעורבות משמעותית, איכותית, תרבותית ומדעית בחברה הישראלית.

בית הספר שלנו איננו רק מכשיר לחיים, הוא חלק מהחיים עצמם! הלימודים אצלנו מהווים חווית לימוד מיוחדת שמובילה את התלמידים להצלחה. אנו מקנים תורה ודעת, הבנה וסובלנות הדדית, ערכים וכלים שמובילים את תלמידינו להצלחות בעידן זה של שינויים מהירים בכל תחומי החיים.

בית הספר עושה מאמצים כבירים לקידום ההשגים של תלמידיו תוך מתן רשת גדולה של מערך סיוע ותגבורים: קורסי עזר ופרויקטים שונים כגון: "נחשון" (למידה מרחוק), "פועלים משלוש לחמש", "עתודה מדעית-טכנולוגית".

אחת ממטרות בית הספר היא לצייד את בוגריו לא רק בתעודת בגרות מלאה, אלא בתעודה שתהיה איכותית: מספר גבוה של יחידות במקצועות המדעיים ובמתמטיקה.

בחטיבה העליונה גפן ישנן 6 כיתות בשכבת י', 5 כתות בשכבת י"א, 6 כתות בשכבת י"ב. כל הכתות מכוונות למסלול בגרות מלאה.

מגוון המגמות בבית הספר כולל הנדסת תוכנה, אומנויות העיצוב, מדעים, תעשיה וניהול, תאטרון, משפטים. כמו כן ניתן ללמוד גיאוגרפיה, ערבית ורוסית כמקצוע מוגבר.

חטיבת הביניים אלון נמצאת בחלקו הצפוני של מתחם ביה"ס. בחטיבה לומדים כ-700 תלמידים. 

האני מאמין החינוכי של חט"ב אלון הוא חתירה מתמדת להעמיד את התלמיד במרכז ההוויה החינוכית. לשם כך פועלים ההנהלה, צוות המחנכים, היועצות, המורים המקצועיים והעובדים במקום לשפר באופן מתמיד את הקשר עם התלמיד; לדאוג לתנאים טובים של למידה, פעילות חברתית וחינוכית.

תלמידים מורים והורים יקרים

בית ספרנו בהנהלתו של מר יגאל גושן הוא בית ספר שש שנתי מקיף שמשרת כ 1400 תלמידים בעיר נהרייה.

בבית הספר חרתנו על דגלנו את העקרונות:

  • חתירה למיצוי היכולות הלימודיות של כל אחד מהתלמידים
  • הנחלת ערכים לקראת היותם של תלמידנו אזרחים תורמים ומעורבים בקהילה בה הם חיים.

בחטיבה העליונה אנו רואים לנכון שייעודינו הוא לעזור לכל תלמיד ותלמידה להגשים את הפוטנציאל האישי שלו. ליצור מקום בטוח שבו יוכלו כל תלמידנו להגשים את כל מהווייהם.

הצוות החינוכי בבית הספר מודע  לשינויים החברתיים והטכנולוגים שמתחוללים בסביבה ובעקבות זאת פועל להכשיר את מוריו לקראת הוראה חדשנית ופורצת גבולות שתכין את בוגריו לקראת העתיד.

אנו מאמינים בשיתוף פעולה בין התלמידים המורים וההורים ולכן מקיימים מדיניות של דלת פתוחה לכל לקוחותיו של בית הספר.

בברכת הצלחה

ארז שטרייפלר

מנהל חטיבה עליונה

בית הספר הינו מוסד חינוכי איכותי מוביל ומתווה דרך, המכוון את תלמידיו להיות בני אדם, מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית.

  • במסגרתו החינוכית והלימודית, יעודד ביה"ס את תלמידיו לבטא את אישיותם הייחודית ואת כישרונותיהם בצורה המיטבית.
  • המורים, ההורים והתלמידים יהיו שותפים לדיאלוג המבוסס על אמון וכבוד הדדי.
  • ביה"ס יפעל להידוק קשרי הגומלין עם הקהילה בקרבה הוא פועל ויטפח את שיתוף הפעולה איתה.
  • ביה"ס יטפח את מוריו ואת עובדיו תוך עידוד מצוינות, יוזמה, אחריות, רוח צוות והזדהות עם ביה"ס.
  • ביה"ס ישלב בגישתו יסודות ממסורתו החינוכית לימודית עם פתיחות לחידושים.
  • ביה"ס במקביל לפיתוח המצוינות יפעל לקידומו של התלמיד המתקשה.
  • צוות ביה"ס יצור אוירה מקבלת, תומכת ומכילה שתאפשר לכל תלמיד להרגיש מוגן ושייך, תוך פיתוח סביבה המקבלת שונות.
  • ביה"ס ישים דגש על פיתוח המדעים והאמנויות ויחשוף את תלמידיו לאסטרטגיות חשיבה ולימוד חדשניות שישולבו בתכנית הלימודים.
  • ביה"ס יפעל להטמעת התקשוב וטכנולוגית המידע בהוראה ובלמידה. יעודד את קהילת ביה"ס לתקשורת תקשוב סדירה ועדכנית ברמה היומית.

בתחום החינוך לערכים:

  • דגש על הומניזם, סובלנות ודמוקרטיה.
  • כיבוד המורשת התרבותית והרוחנית של העם היהודי וחיזוק הקשר אליה.
  • הזדהות עם מטרות הציונות, טיפוח הכרת הארץ והעמקת תחושת השייכות למדינת ישראל ונאמנות לחוקיה.
  • חינוך לערכים יהודיים ואוניברסליים.

בתחום החינוך האינטלקטואלי ביה"ס יפעל שבוגריו יהיו:

  • בעלי יכולת חשיבה עצמית.
  • בעלי יכולת למידה עצמית.
  • בעלי כישורים לחקור, לנתח ולהעריך, לרבות כישורי ביקורת ושיפוט ערכי.
  • בעלי כושר ביטוי רהוט, עושר לשוני וניסוח מדויק.
  • בעלי השכלה רחבה בתחומי דעת שונים.

בתחום כישורי החיים, ישאף ביה"ס שתלמידיו יהיו:

  • בעלי מודעות עצמית וביקורת עצמית.
  • בעלי יכולת הידברות ותקשורת חיובית עם הזולת.
  • בעלי יכולת להתמודדות עם מצבי לחץ.
  • בעלי יכולת לעמוד מול לחצים חברתיים שליליים.
  • בעלי יכולת לקבל החלטות ולפעול תוך לקיחת אחריות.
  • בעלי יכולת להיות גורם משפיע ופעיל בחברה.
  • בעלי כישורים להתמודדות עם מציאות משתנה.

פרק א' – ביקור סדיר 

מערכת החינוך חייבת לממש את זכותם של כלל התלמידים להתחנך וללמוד כזכות יסוד.

כל תלמיד יכול להגיע ללמידה ולהישגים אוניברסאליים משמעותיים המאפשרים רכישת השכלה גבוהה ואיכותית. ביה"ס מתחייב להקנות ערכים חינוכיים וחברתיים.

חוק חינוך חובה מחייב את התלמיד להקפיד על הופעה סדירה לביה"ס ומחייב את ביה"ס וההורים לאכוף חוק זה.

המסקנות גובשו במסגרת אמנה, שתחייב את כל הצדדים, הנוגעים בדבר.

יחד עם זאת מודגש, שמנהלי החטיבות, רכזי השכבות והמחנכים ימשיכו את הטפול המשמעתי בנושא היעדרויות באופן רציף מעבר לנאמר באמנה.

תלמיד או תלמידה שסך היעדרותיו מעבר ל 30% משיעורי חינוך גופני ו/או שיעורי חינוך, לא יוכלו להשתתף בפעילויות חוץ בית ספריות (טיולים, מסעות, סמינרים וכו').

א.  מהו ביקור בלתי סדיר בשעורים?

     להלן סולם הדרגתי של תגובות בהתאם לגובה אחוז ההיעדרות מכל מקצוע בנפרד.  הפירוט הינו עפ"י הוראות משרד החינוך.

     1)  היעדרות של 10% – 15% מן השיעורים – יקבל התלמיד את הציון הריאלי, כלומר, בדיוק את
          ממוצע הישגיו באותה מחצית.

     2)  היעדרות של 15% – 20% מן השיעורים – ייגרעו מהציון 5 נקודות.

     3)  היעדרות של 20% – 30% מן השיעורים – ייגרעו מהציון 10 נקודות.

     4)  היעדרות מעבר ל –  30%, הציון יהיה שלילי ולא יהיה זכאי לתעודת 12 שנות לימוד.

היעדרות מבית הספר לצורך נסיעה פרטית לחו"ל במהלך שנת הלימודים, אינה מאושרת ע"י משרד החינוך. היעדרות שכזו נחשבת כבלתי מוצדקת.

ב.  מה דינם של שעורים רצופים באותו מקצוע?

    היעדרות תלמיד מביה"ס ביום בו נלמד מקצוע מסוים ברצף 2 – 3 שיעורים, ייחשבו מספר
    ההיעדרויות שלו כמספר השיעורים באותו יום.  ההיעדרויות שלו כמספר השיעורים באותו יום. 

   לדוגמא, אם התלמיד לומד שלשה שעורי מתמטיקה ביום מסוים בשבוע, והוא נעדר מהם, יירשמו  לו שלוש היעדרויות.

ג.  יום של"ח – תלמיד הנעדר מיום שדה, יירשמו לו היעדרויות בכל המקצועות הנלמדים באותו יום
    במערכת הקבועה.

ד.  מה דינם של איחורים לשעורים?

     1) חובת כל תלמיד להיכנס לכיתה עם הצלצול.

     2) איחור מעל 20 דקות ייחשב להיעדרות.

     3) כל שני איחורים ייחשבו אצל המורה המקצועי להיעדרות אחת.

     4) תלמיד מאחר יטופל משמעתית ע"י המורה המקצועי ומחנך הכתה.

     5) המנהלים ימשיכו לטפל במאחרים בדרכים המנהליות המקובלות.

ה.  היעדרויות מוצדקות

קיימים מספר מקרים שבהם ייעדר התלמיד מבית הספר, אך היעדרותו תיחשב למוצדקת . חיסורים אלה מן השעורים לא יימנו עם סך כל השעורים, שנעדר בהם התלמיד באותו מקצוע.

    1)  אשפוז בבית חולים (ילווה באישור עם חזרתו של התלמיד ללימודים).

    2)  פעולות מאושרות מטעם בית הספר, שמצדיקות היעדרות (ילווה באישור הנהלת החטיבה). 

    3)  השתתפותו של התלמיד באירועים, שמיצגים את העיר ו/או המדינה.

    4)  זימונים ללשכת גיוס או לצה"ל, גיבושונים מאושרים ליחידות מובחרות (ילווה באישורים מתאימים, הנמצאים בידי התלמיד לפני יציאתו לפעילות).

    5)  אבל על קרוב משפחה מדרגה ראשונה.

    6)  אשור רפואי יתקבל כהיעדרות מוצדקת, בתנאי שההיעדרות הגיעה ל – 4 ימים רצופים
         ומעלה – בגיבוי אישור רפואי.

    7)  פניות נוספות בנושאי היעדרות יועברו לוועדת חריגים.

ו.  אישורים

    על כל היעדרות מוצדקת מביה"ס  על התלמיד להמציא אישור הורים או אישור רפואי (מעל 4 ימים). אם היעדרותו קשורה בגורמים אחרים (אבל, צבא, תחרויות ספורט וכד'). יוצג               האישור על ידי התלמיד בפני כל המורים המקצועיים.

פרק ב' – משמעת

הופעה חיצונית

חובה להופיע לבית הספר בתלבושת אחידה לכל הפעילויות של בית הספר.

התלבושת אחידה – חולצה ללא הגבלת צבע ועם סמל ביה"ס, תוך הקפדה על ההוראות הבאות:

 

א.  חולצה עם צווארון עגול או V  בעומק של 10 ס"מ "חולצת בטן אסורה"), מכנסיים קצרים עד הברך.

ב.  החולצה ללא קרעים או גזירות כלשהן. כמו כן,  אין להגיע בגופיות לביה"ס.

ג.  סמל ביה"ס חייב להיות על החולצה העליונה בכל שעות היום.

ד.  תלבושת חורף – סווצ'ר עם סמל ביה"ס.   

ה.  חל איסור על הופעה בנעלי ים, בכפכפים או בנעלי בית לביה"ס.

ו.   צבע השיער יהיה בצבעים טבעיים מקובלים ולא חריגים (כלומר, לא קשור לצבע השיער הטבעי
     של התלמיד).

ז.  חל איסור על פירסינג. 

     תלמיד לא יורשה להיכנס לביה"ס ללא הופעה הולמת. הודעה על כך תועבר להורים.

נ ה ל י ם :

    1 )  תלמיד מחויב למסור את שמו וכיתתו בכל פנייה של בעל תפקיד או איש צוות בביה"ס
          (מנהל, מורה, עובד וכד').

    2)   אין להתעמת או להתווכח עם השומרים בשערים. חובה על התלמיד למלא את הוראותיהם.

    3)   כניסה לבית הספר תותר לכל אדם שאינו תלמיד או עובד ביה"ס רק לאחר תאום ואישור עם      

          מזכירות ביה"ס והצגת תעודה מזהה.

  התנהגות בזמן השיעור

    1)  התלמידים ייכנסו לכתה עם הישמע הצלצול. התלמידים יקבלו את המורה בקימה.

    2)  התלמידים יעסקו רק בחומרי הלמידה השייכים לשיעור.

    3)  התלמידים ימלאו אחר הוראות המורים ויבצעו את המטלות כנדרש.

    4)  התלמיד רשאי לדבר רק לאחר שקיבל רשות מהמורה.

    5)  השיחה בשיעור תתנהל בנימוס ובכבוד הדדי.

    6)  היציאה מן השיעור תתבצע באישור המורה בלבד.

    7)  התלמיד יבצע את הוראות המורה. אם ההוראה אינה נראית לו, יבצע אותה תחילה, ורק בסיום
         השיעור יוכל  לפנות למורה כדי להעלות בפניו את השגותיו. אם לא הועילה פנייתו של התלמיד   
         למורה הוא רשאי לפנות למחנך הכתה, ולפי הצורך, לרכז השכבה ולהנהלה.

    8)  חל איסור מוחלט על התלמיד להיכנס לכתות אחרות בזמן השיעורים, אלא אם כן קיבל אישור
         בכתב מגורם מוסמך.

    9)  דין שיעור מילוי מקום כדין שעור רגיל.

    10) תלמידים שיש להם שיעור פנוי, לא יסתובבו במסדרונות הבניין.

    11) לעיסת מסטיק מותרת בהפסקות בלבד. שתייה מותרת בשיעור (מבקבוקי מים ולא מפחיות).

    12) במהלך השיעור יש להחזיק את הטלפון הסלולרי כבוי בתוך התיקים.

    תלמיד שיפר הוראה זו, יוחרם הטלפון הסלולרי שלו ויוחזר להוריו בלבד.

    ציוד לימודי

    הציוד הלימודי נועד להבטיח מהלך שיעור מסודר לתועלת התלמיד ולהעלאת הישגיו הלימודיים.

    חובה על התלמיד להגיע לשיעור עם הציוד הלימודי הנדרש לשיעור.

    ציוד אישי

    כל תלמיד אחראי על ציודו האישי. ביה"ס אינו אחראי במקרה של גניבה או נזק.

   ניקיון הכתה

   המורה לא יחל ללמד בכיתה שאינה מסודרת ונקייה.

   האחריות על שמירת ניקיון הכתה לפני השיעור ובסוף השיעור מוטלת על תלמידי הכיתה.

   האחריות על שמירת הניקיון בחצר ובמסדרונות מוטלת על כל תלמידי ביה"ס.

 

   שחרור מלימודים 

   1)  תלמיד המבקש להשתחרר לביתו במהלך יום הלימודים, ישוחרר רק לאחר יידוע הוריו דרך
       
המחנכ/ת או המזכירות.

   2)  שחרור תלמיד מיום לימודים ע"י הוריו, יעשה רק באמצעות הודעה בכתב למחנך.  

   עזיבת שטח ביה"ס 

   1)  חל איסור מוחלט לעזוב את שטח בית הספר במהלך יום הלימודים.

   2)  יציאה מביה"ס תותר לתלמיד המצויד באישור מהמזכירות. את האישור יש להציג בפני השומר בשער.

   3)  תלמיד שייתפס קופץ מעל הגדר, יושעה מלימודים.

   התנהגות בהפסקות

   1)  על התלמידים להתנהג בצורה נאותה בהפסקות.

   2)  בכל מקרה חריג יש לפנות אל המורים התורנים בהפסקות.

   עישון 

    העישון מזיק לבריאות. על פי חוקי מדינת ישראל העישון אסור במקומות ציבוריים!

   1)  חל איסור מוחלט לעשן בשטח בית הספר או בכל פעילות בית ספרית אחרת במוסד ומחוצה לו.

        עישון סמוך לשערי בית הספר אסור באותה מידה.

   2)  תלמיד המפר הוראה זו, יורחק מבית הספר למשך יומיים. אם יחזור על מעשהו – יושעה מבית
        הספר.

   הורים ובית הספר

ההורים מהווים צלע חיונית בקיום מערכת חינוכית בעלת אקלים חברתי-לימודי מכובד.

1) ההורים מתבקשים לקיים קשר קבוע ורצוף עם מחנכי הכתות ומוריהן. ניתן לשוחח עם כל מורה
ו/או בכל תפקיד בתאום מראש בשעות הקבלה שלו. שעות הקבלה של כל מורה יפורסמו בתחילת
השנה.

2) ימי ההורים ואספות ההורים יוצרות קשר יעיל וחשוב בין ההורים לבין מורי ילדיהם, ולכן נוכחות הורים
בימים אלה חשובה בהחלט.

3) המורים מתבקשים לשתף את הורי התלמיד בכל מידע רלוונטי באשר לילדיהם.

4) ההורים והמורים מתחייבים לשמור על יחסי אמון וכבוד הדדיים בכל שיחה ובכל מפגש.

5) בכל מקרה של פגיעה בכבוד המורה על ידי הורה, יטופל הנושא בהתאם להוראות מנכ"ל משרד.

 

 דרך ביצוע המבחנים  

   1) לפני כל בחינה יפרט המורה בפני תלמידיו את היקף החומר הכלול בה. הזמן המינימלי להצגת החומר
       לפני התלמידים הוא שבוע לפני הבחינה.

   2) המבחן לא יכלול חומר חדש, שנלמד בשיעורים שלאחר פרסום היקף החומר למבחן.

   3) הבחינות ייערכו בכתב, אלא אם כן  הוראות משרד החינוך והתרבות יורו אחרת.

   4) מבחן הכול הצגת נושא (פרזנטציה), יעשה עפ"י הכללים שנקבעו להגשת העבודה שתוצג.

   5) המבחן יקיף פרקים נבחרים מן החומר הנלמד. החומר ייקבע על ידי כל צוות מקצוע בנפרד.

   6) במתמטיקה ובאנגלית ייכללו במבחנים אותם פרקים שנלמדו ונבחנו עליהם במבחן הקודם, בנוסף

       לחומר החדש שנלמד לקראת מועד המבחן הנוכחי.

 

 

הערכת הבחינות ועמידה בלוח הזמנים

   1) בדיקת המבחן על ידי המורה תלווה בהערות הדרכה בשולי הכתוב. לא יוחזרו מבחנים עם הציון בלבד. 

   2) הבחינות יוחזרו לנבחנים תוך שבועיים מיום כתיבתן.

       בוחן יוחזר שבוע לאחר קיומו.

   3) עם החזרת הבחינות, יימסרו הפתרונות לידי התלמידים בכתב או במהלך שעור מיוחד (הסברים ליד
       הלוח, מתן ראשי פרקים וכד').

   4) תלמידים, שאובחנו כלקויי למידה, ייבחנו על פי ההסדרים הנהוגים בביה"ס.

   5) הציונים יוקלדו במשוב מידי בתום בדיקת המבחנים.

 

 

  • ניתן לראות את אמנת בית ספר המלאה באיזור טפסים ואישורים. 

     

מנהלת האשכול: וקסמן סמדר.

 

אשכול הפיס מהווה סביבת למידה ייחודית, המאפשרת חשיבה מדעית דרך התנסות מעשית פעילה ומאתגרת ומעצימה, להפעלת פרויקטים חדשניים ותוכניות העשרה ומצוינות בתחומי המדע, הטכנולוגיה והאמנויות ברמה בית ספרית ועירונית.

 

יעדי אשכול הפיס: תשע"ו

  1. חשיפת התלמידים לנושאי העשרה אקטואליים בתחומי המדע והאמנויות וקידום תלמידים מצטיינים. (שבוע בריאות, יום איכות הסביבה , תכנית "חסחשמל"..).
  2. עידוד למידה בדרך החקר ובאמצעות פרויקטים לכיתות ז'-ט'.
  3. קיום יריד חקר בית ספרי.
  4. קיום יריד יקר עירוני בתחום המדעים "תלמידים חוקרים בנהריה".
  5. הקניית ערכים וידע בתחומי התעשייה באמצעות שיתוף פעולה עם תעשידע.
  6. עידוד בחירה במקצועות מדעיים טכנולוגיים.
  7. הפעלת תכניות העשרה ייחודים לתלמידי עמ"ט ומצוינות.
  8. פרויקט קדם עתידים.
  9. קישוט ועיצוב מראה החללים השונים באשכול.

 

חללי האשכול

סטודיו למחול , סדנת תאטרון

  • תלמידי המגמות נמצאים באשכול עד שעות אחה"צ המאוחרות.
  • את הפעילות השנתית מסכמים בערבי מגמה על בימת האודיטוריום.

מעבדות מדע וטכנולוגיה

  • מעבדות האשכול משרתות בשעות הבוקר את תלמידי חטיבות הביניים ללימודי המדעים לימי מוקד ולימי מדע בית ספריים ועירוניים.

אודיטוריום

  • הפעילות הערכית חברתית של ביה"ס מתקיימת ברובה באודיטוריום אשכול הפיס עפ"י שכבות הגיל השונות: טקס פתיחת שנה , טקסים, מניעת סמים ואלכוהול, הכנה לצה"ל, אור ירוק, הרצאות אורחים.
  • מפגשי מליאה בכנסים השונים ועוד.
  • פעילויות תרבות עירוניים בשעות אחה"צ והערב.
  • השכרת האולם לאירועים שונים.

מבואה

  • תערוכות של תלמידי מגמת האמנות בביה"ס.
  • תערוכות של אמנים בקהילה.

 

פרויקטים ייחודיים לאשכול

  • שבוע מודעות לאורח חיים בריא.
  • חידון "עכבר הזהב".
  • תכנית חסחשמל בשיתוף חברת חשמל.
  • פעילויות העשרה לתלמידי מצוינות ועמ"ט.
  • אולימפיאדה ע"ש אילן רמון.
  • עיצוב מחודש של האשכול.
  • חידון קדם עתידים.

שכבת ז'

  • ליל המדענים במידעטק בחיפה לתלמידי כיתות מצוינות, עמ"ט ותלמידים נבחרים.
  • הרצאה של מכון ויצמן – ניפוח זכוכית לתלמידי מצוינות ועמ"ט.
  • פרויקט "עיר באנרגיה חדשה" בשיתוף תעשידע לכיתת עמ"ט.
  • פרויקט אמנות ומדעים/איכות הסביבה- בניית פסלים מחומרי פסולת לשימוש חוזר- לכל השכבה.

שכבת ח'

  • הרצאה של מכון ויצמן – ניפוח זכוכית לתלמידי מצוינות ועמ"ט.
  • עבודות חקר בנושא חומרים לכיתות מצוינות ועמ"ט.
  • חידון "עכבר הזהב" – כיתת עמ"ט.
  • פיתוח משחק וירטואלי בנושא אקולוגיה בגן הבוטני בעיר – כיתת מצוינות.
  • פעילות מבוססת על המשחק הוירטואלי – כל השכבה בגן הבוטני .
  • תכנית "חסחשמל" לכל השכבה.
  • הכנת פוסטרים בנושא איכות הסביבה.

שכבת ט'

  • הרצאה של מכון ויצמן – ניפוח זכוכית לכל השכבה.
  • אולימפיאדה ע"ש אילן רמון – כיתת עמ"ט.
  • פרויקט חקר – ארוחת הבוקר/בראנץ' בשילוב מדעים והבעה – לכל השכבה.
  • סדנאות לעידוד בחירת מגמות טכנולוגיות בשיתוף תעשיידע.
  • עבודות חקר בפיסיקה לכיתות מצוינות ועמ"ט.
  • ביקור באינטל לתלמידי עמ"ט.
  • חידון קדם עתידים.

חטיבת ביניים

הורים, מורים ותלמידים יקרים

בימים אלו של חודש תשרי תשע"ט אנו מציינים התחלה חדשה, ויוצאים יחד לדרך משמחת, מרגשת ומאתגרת.

במהלך החופשה עמל צוות בית הספר להכין את מרחבי הלמידה, שיהיו ערוכים ורעננים לקראתכם, במקביל שופצו גם שירותי התלמידים.

הצוות החינוכי של בית הספר ימשיך בעשייה המשמעותית לטיפוח צרכיו היחודיים של כל אחד מתלמידנו, לטובת העצמת כישוריו האישיים, הקניית מיומנויות חקר, הרגלי למידה וחינוך ערכי מיטבי.

הנושא השנתי הנבחר על ידי משרד החינוך השנה הינו "אחדות".

אני מאחלת לכולנו המשך שיתוף פעולה פורה לאורך השנה, שמירה על כבוד הדדי,  ומתן דוגמא אישית לתלמידנו.

 

שנה טובה, גמר חתימה טובה

 

רות סופר

מנהלת חט"ב מדעים ואומנויות "אלון"

חזון ביה"ס למדעים ואמנויות

בית הספר הינו מוסד חינוכי איכותי מוביל ומתווה דרך, המכוון את תלמידיו להיות בני אדם, מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית.

• במסגרתו החינוכית והלימודית, יעודד ביה"ס את תלמידיו לבטא את אישיותם הייחודית ואת כישרונותיהם בצורה המיטבית.
• המורים, ההורים והתלמידים יהיו שותפים לדיאלוג המבוסס על אמון וכבוד הדדי.
• ביה"ס יפעל להידוק קשרי הגומלין עם הקהילה בקרבה הוא פועל ויטפח את שיתוף הפעולה איתה.
• ביה"ס יטפח את מוריו ואת עובדיו תוך עידוד מצוינות, יוזמה, אחריות, רוח צוות והזדהות עם ביה"ס.
• ביה"ס ישלב בגישתו יסודות ממסורתו החינוכית לימודית עם פתיחות לחידושים.
• ביה"ס במקביל לפיתוח המצוינות יפעל לקידומו של התלמיד המתקשה.
• צוות ביה"ס יצור אוירה מקבלת, תומכת ומכילה שתאפשר לכל תלמיד להרגיש מוגן ושייך, תוך פיתוח סביבה המקבלת שונות.
• ביה"ס ישים דגש על פיתוח המדעים והאמנויות ויחשוף את תלמידיו לאסטרטגיות חשיבה ולימוד חדשניות שישולבו בתכנית הלימודים.
• ביה"ס יפעל להטמעת התקשוב וטכנולוגית המידע בהוראה ובלמידה. יעודד את קהילת ביה"ס לתקשורת תקשוב סדירה ועדכנית ברמה היומית.

• בתחום החינוך לערכים :

דגש על הומניזם, סובלנות ודמוקרטיה.
כיבוד המורשת התרבותית והרוחנית של העם היהודי וחיזוק הקשר אליה.
הזדהות עם מטרות הציונות, טיפוח הכרת הארץ והעמקת תחושת השייכות למדינת ישראל ונאמנות לחוקיה.
חינוך לערכים יהודיים ואוניברסליים.

• בתחום החינוך האינטלקטואלי ביה"ס יפעל שבוגריו יהיו:

בעלי יכולת חשיבה עצמית.
בעלי יכולת למידה עצמית.
בעלי כישורים לחקור, לנתח ולהעריך, לרבות כישורי ביקורת ושיפוט ערכי.
בעלי כושר ביטוי רהוט, עושר לשוני וניסוח מדויק.
בעלי השכלה רחבה בתחומי דעת שונים.

• בתחום כישורי החיים, ישאף ביה"ס שתלמידיו יהיו:

בעלי מודעות עצמית וביקורת עצמית.
בעלי יכולת הידברות ותקשורת חיובית עם הזולת.
בעלי יכולת להתמודדות עם מצבי לחץ.
בעלי יכולת לעמוד מול לחצים חברתיים שליליים.
בעלי יכולת לקבל החלטות ולפעול תוך לקיחת אחריות.
בעלי יכולת להיות גורם משפיע ופעיל בחברה.
בעלי כישורים להתמודדות עם מציאות משתנה.

מטרות ויעדים חט"ב מדעים ואומנויות שנה"ל תשע"ט

מטרה : קידום למידה משמעותית ואיכותית : ידע, מיומנויות וערכים

            יעד 1 – מיומנויות חשיבה

            יעד 2 – מיומנויות רגשיות וחברתיות

מטרה: קידום שוויון הזדמנויות ומיצוי הפוטנציאל

            יעד 3 – הכלת תלמידים למיצוי הפוטנציאל

מטרה: חינוך לערכים ברוח מגילת העצמאות

           יעד 4 – מעורבות חברתית

            יעד 5 – אקלים מיטבי

שנה"ל תשע"ט

אמנת בית הספר

הנהלת בית הספר, המורים והעובדים מקדמים בברכה את כל באי בית הספר.

חזון בית הספר

בית הספר הינו מוסד חינוכי איכותי מוביל ומתווה דרך, המכוון את תלמידיו להיות בני אדם מעורבים ומשפיעים בחברה הישראלית.

ביקור סדיר

חובתו של כל תלמיד להגיע מדי יום לבית הספר וללמוד.

תלמיד או תלמידה שסך היעדרויותיהם מעל ל 30% משיעור חינוך גופני ו/או שיעורי חינוך, לא יוכלו להשתתף בפעילויות חוץ בית ספריות (טיולים, מסעות, סמינרים וכו..)

היעדרות מבית הספר

היעדרות מבית הספר לצורך נסיעה פרטית לחו"ל במהלך שנה"ל, אינה מאושרת ע"י משרד החינוך. היעדרות שכזו נחשבת כבלתי מוצדקת, אלא אם כן הבקשה הוגשה בכתב כחודש מראש – ואושרה ע"י הפיקוח של משרד החינוך – חובתו של כל תלמיד להשלים את החומר הנלמד.

א. מהו ביקור בלתי סדיר בשיעורים (חט"ע)

להלן "סולם הדרגתי של תגובות בהתאם לגובה אחוז ההיעדרות מכל מקצוע בנפרד.
הפירוט הינו עפ"י הוראות משרד החינוך.
1. היעדרות של 15% – 10% מן השיעורים – יקבל התלמיד את הציון הריאלי, כלומר, בדיוק את ממוצע הישגיו באותה מחצית.
2. היעדרות של 16% – 20% מן השיעורים – ייגרעו מהציון 5 נקודות.
3. היעדרות של 21% – 29% מן השיעורים – ייגרעו מהציון 10 נקודות.
4. היעדרות מעל ל – 30%, הציון יהיה שלילי ולא יהיה זכאי לתעודת 12 שנות לימוד.

להלן הצגת הדברים בטבלה:

היעדרויות באחוזים המרכיב בציון
10>15 ללא שינוי
16>20 5 נקודות
21>29 10 נקודות
מעל 30% הציון יהיה שלילי

ב. מה דינם של שיעורים רצופים באותו מקצוע?

היעדרות תלמיד מבית הספר ביום בו נלמד מקצוע מסוים ברצף 2-3 שיעורים, ייחשבו מספר ההיעדרויות שלו כמספר השיעורים באותו יום.

לדוגמא, אם התלמיד לומד שלשה שעורי מתמטיקה ביום מסוים בשבוע, והוא נעדר מהם, ירשמו לו שלוש היעדרויות.

ג. יום של"ח

תלמיד הנעדר מיום שדה, יירשמו לו היעדרויות בכל המקצועות הנלמדים באותו יום במערכת הקבועה.

ד. מה דינם של איחורים לשיעורים?

1. חובת כל תלמיד להימצא בכיתה בזמן הצלצול.

2. תלמיד מאחר יטופל משמעתית על ידי המורה המקצועי ומחנך הכיתה.

3. המנהלים ימשיכו לטפל במאחרים בדרכים המנהליות המקובלות – עפ"י הצורך.

4. מידרג ענישה:
    1. שיחה עם התלמיד, הישארות שעה.
    2. איחור 2 באותו שבוע – הישארות שעה ועבודה שיקבל מהמורה.
    3. השעיה בשטח בית הספר עם עבודות – בצמידות למורה.
    4. השעיה.

ה. היעדרויות מוצדקות

חובת המחנך להתקשר בסיום 10 דקות מחנך להורה של תלמיד שלא הגיע/מאחר (חט"ב).

קיימים מספר מקרים שבהם ייעדר התלמיד מבית הספר, אך היעדרותו תיחשב למוצדקת. חיסורים אלה מן השיעורים לא יימנו עם סך כל השיעורים, שנעדר בהם התלמיד באותו מקצוע.

1. אשפוז בבית חולים (ילווה באישור עם חזרתו של התלמיד ללימודים).
2. פעולות מאושרות מטעם בית הספר שמצדיקות היעדרות (ילווה באישור הנהלת החטיבה).
3. השתתפותו של התלמיד באירועים, שמיצגים את העיר ו/או המדינה.
4. זימונים ללשכת גיוס או לצה"ל, גיבושונים מאושרים ליחידות מובחרות (ילווה באישורים מתאימים, הנמצאים בידי התלמיד לפני יציאתו לפעילות).
5. אבל על קרוב משפחה מדרגה ראשונה, שניה.
6. אישור רפואי יתקבל כהיעדרות מוצדקת, בתנאי שההיעדרות הגיעה ל – 4 ימים רצופים ומעלה.
7. פניות נוספות בנושאי היעדרות יועברו לוועדת חריגים.

ו. אישורים

על כל היעדרות מוצדקת מבית הספר על התלמיד להמציא אישור הורים או אישור רפואי (מעל 4 ימים). אם היעדרותו קשורה בגורמים אחרים (אבל, צבא, תחרויות ספורט וכד') יוצג האישור על ידי התלמיד בפני כל המורים המקצועיים.

ז. ועדת ערער

1. לעיתים קיימים מקרים חריגים, בהם נעדר התלמיד מבית הספר, אך הם אינם נכללים במקרים שפורטו בסעיף ב'.
התלמיד יהיה רשאי לפנות לוועדת ערר מיוחדת, כדי שתתייחס להיעדרותו.

בין מקרים אלה יש למנות היעדרות ממושכת מעל שבוע, שלא הצריכה אשפוז, אירועים משפחתיים חריגים וכד'.

בוועדת הערר ישבו מנהל החטיבה, המחנך של התלמיד, יועץ ומנהל השכבה.

ועדת הערר תתכנס פעמיים בשנה, בשבוע שלפני ישיבות הציונים, ההחלטות תתקבלנה ברוב של קולות חברי הועדה.

החלטתה של ועדת הערר היא סופית.

2. במקרה של מחלוקת בין תלמיד למורה לגבי אחוז ההיעדרות, הסוגיה תועבר לטיפול מנהל/ת החטיבה.

פרק ב' – משמעת

הופעה חיצונית

חובה להופיע לבית הספר בתלבושת אחידה לכל הפעילויות של בית הספר.

התלבושת אחידה – חולצה ללא הגבלת צבע ועם סמל בית הספר, תוך הקפדה על ההוראות הבאות:

א. חולצה עם צווארון עגול או V בעומק של 10 ס"מ, "חולצת בטן"- אסורה, מכנסיים קצרים עד הברך.
ב. החולצה והמכנסיים ללא קרעים או גזירות כלשהן, כמו כן, אין להגיע בגופיות לבית הספר.
ג. סמל ביה"ס חייב להיות על החולצה העליונה בכל שעות היום.
ד. תלבושת חורף – סווצ'ר עם סמל ביה"ס.
ה. חל איסור על הופעה בנעלי ים, בכפכפים, או בנעלי בית לביה"ס.
ו. צבע השיער יהיה בצבעים טבעיים מקובלים ולא חריגים (כלומר, לא קשור לצבע השיער הטבעי של התלמיד).
ז. חל איסור על פירסינג.

תלמיד לא יורשה להיכנס לבית הספר ללא הופעה הולמת. הודעה על כך תועבר להורים.

נ ה ל י ם:

1. תלמיד מחוייב למסור את שמו וכיתתו בכל פניה של בעל תפקיד או איש צוות בביה"ס. (מנהל, מורה, עובד וכד'…)
2. אין להתעמת או להתווכח עם השומרים בשערים. חובה על התלמיד למלא את הוראותיהם.
3. כניסה לבית הספר תותר לכל אדם שאינו תלמיד או עובד בית הספר רק לאחר תאום ואישור עם מזכירות ביה"ס והצגת תעודה מזהה.

הסדרי חניה

1. יש להחנות אופניים ואופנועים במקומות שיועדו לכך
2. אין לרכוב או להתניע אופניים/אופנוע בשטח בית הספר
3. חל איסור מוחלט לגעת באופנוע או באופניים השייכים לאדם זר
4. על התלמיד לנעול היטב את אופניו או אופנועו
5. ציודו האישי של התלמיד הוא באחריותו הבלעדית
6. אזורי החניה של המורים הם מחוץ לתחום התלמידים

התנהגות בזמן השיעור

1. התלמידים יכנסו לכיתה עם הישמע הצלצול. התלמידים יקבלו את המורה בקימה.
2. התלמידים יעסקו רק בחומרי הלמידה השייכים לשיעור.
3. התלמידים ימלאו אחר הוראות המורים ויבצעו את המטלות כנדרש.
4. התלמיד רשאי לדבר רק לאחר שקיבל רשות מהמורה.
5. השיחה בשיעור תתנהל בנימוס ובכבוד הדדי.
6. היציאה מן השיעור תתבצע באישור המורה בלבד.
7. התלמיד יבצע את הוראות המורה. אם ההוראה אינה נראית לו, יבצע אותה תחילה, ורק בסיום השיעור יוכל לפנות למורה כדי להעלות בפניו את השגותיו. אם לא הועילה פנייתו של התלמיד למורה הוא רשאי לפנות למחנך הכיתה, ולפי הצורך, לרכז השכבה ולהנהלה.
8. חל איסור מוחלט על התלמיד להיכנס לכיתה שאינו לומד בה, אלא אם כן קיבל אישור בכתב מגורם מוסמך.
9. דין שיעור מילוי מקום כדין שיעור רגיל.
10. תלמידים שיש להם שיעור פנוי, לא יסתובבו במסדרונות הבניין.
11. לעיסת מסטיק מותרת בהפסקות בלבד. שתיה מותרת בשיעור (מבקבוקי מים ולא מפחיות).
12. במהלך השיעור יש להחזיק את הטלפון הסלולרי כבוי בתוך התיקים – אלא אם כן יעשה בו שימוש בהוראת המורה. כל שימוש בטלפון סלולארי במהלך השיעור או במהלך פעילות בית ספרית – שיחה, שליחת מסרים, צילום וכד' – ייחשב כהפרת משמעת ויטופל כאירוע משמעתי. הטלפון הסלולרי יוחרם ישמר במקום בטוח, באחריות המורה, ויימסר לתלמיד או להוריו עפ"י שיקול דעת בשיתוף עם מנהלת ביה"ס.
13. יש להוריד את כל הכיסאות לפני תחילת השיעור.

ציוד לימודי

הציוד הלימודי נועד להבטיח מהלך שיעור מסודר לתועלת התלמיד ולהעלאת הישגיו הלימודיים.
חובה על התלמיד להגיע לשיעור עם הציוד הלימודי הנדרש לשיעור.

ציוד אישי

כל תלמיד אחראי על ציודו האישי. בית הספר אינו אחראי במקרה של גניבה או נזק.

ניקיון הכתה

המורה לא יחל ללמד בכיתה שאינה מסודרת ונקייה.
האחריות על שמירת ניקיון הכתה לפני השיעור ובסוף השיעור מוטלת על
התורנים, מחנך הכיתה יקבע את תורני הכיתה – מדי שבוע יפרסם זאת על לוח הכיתה.
האחריות על שמירת הניקיון בחצר ובמסדרונות מוטלת על כל תלמידי ביה"ס

שמירה על רכוש

1. אין לגעת ברכוש הזולת ללא קבלת רשות.
2. אין לקשקש, לחרוט, להדביק מדבקות או מודעות על ריהוט בית הספר, קירותיו ומתקניו.
3. כל הגורם להשחתת רכוש בית הספר, יישא בתשלום הנזק.
4. המורה המלמד ותלמידי הכיתה אחראים על שלמות הציוד הנמצא בכיתה.
5. חדרי מחשבים – מורה המלמד בחדר, ידאג לשלמות הציוד וכיבוי המחשבים. בכל תחילת השיעור המורה ימלא טופס דיווח תקינות ציוד.
חובה לנעול את דלת הכיתה בסוף השיעור.

חדר מורים

חל איסור מוחלט על כניסת תלמידים לחדר המורים.

שחרור מלימודים

1. תלמיד המבקש להשתחרר לביתו במהלך יום הלימודים, ישוחרר רק לאחר יידוע הוריו דרך המחנכת או המזכירות.
2. שחרור תלמיד מיום לימודים ע"י הוריו, יעשה באמצעות הודעה בכתב למחנך או שיחת טלפון.

עזיבת שטח ביה"ס

1. חל איסור מוחלט לעזוב את שטח בית הספר במהלך יום הלימודים.
2. יציאה מבית הספר תותר לתלמיד המצויד באישור מהמזכירות. את האישור יש להציג בפני השומר בשער.
3. תלמיד שיצא ללא רשות או תלמיד שייתפס קופץ מעל הגדר, יושעה מהלימודים.

התנהגות בהפסקות

1. על התלמידים להתנהג בצורה נאותה בהפסקות.
2. בכל מקרה חריג יש לפנות אל המורים התורנים בהפסקות – וליידע את המחנך.

עישון

העישון מזיק לבריאות. על פי חוקי מדינת ישראל העישון אסור במקומות ציבוריים.
1. חל איסור מוחלט לעשן בשטח בית הספר או בכל פעילות בית ספרית אחרת במוסד ומחוצה לו. עישון סמוך לשערי בית הספר אסור באותה מידה.
2. תלמיד המפר הוראה זו יושעה מהלימודים – ומחנך הכיתה יעדכן את ההורים. אם יחזור על מעשהו – יושעה מבית הספר והוריו יוזמנו לביה"ס לשיחה.

אלימות מילולית ופיסית

1. יש להקפיד על תרבות דיבור ולשון נקייה בין כל באי בית הספר.
2. חל איסור מוחלט לפגוע פיסית ומילולית בכל אדם ו/או רכושו (גניבה או השחתה).
3. יש לדווח לממונים על כל גילוי של אלימות.
4. בכל מקרה של התנהגות אלימה, יינקטו אמצעי משמעת חמורים. במקרים חריגים יש לערב את המשטרה.
5. חל איסור מוחלט להכניס לשטח בית הספר אולרים, אגרופנים, נפצים, גז מדמיע או כל כלי משחית אחר, העלול לגרום לפגיעה.
6. עם גילוי אחד מן החפצים שפורטו לעיל, יש להחרימם מיידית, ונגד התלמיד יופעלו אמצעי משמעת חמורים כגון: השעיה ודיווח למשטרה.
7. תלמיד אלים יורחק מהלימודים, הוריו יעודכנו/ יזומנו ע"י מחנך הכיתה. במקרים חמורים ביה"ס יידע את המשטרה.

פעילות חברתית חינוכית

הפעילות החברתית חינוכית של ביה"ס נועדה להעשיר ולחנך את תלמידנו בדרך חוויתית ושונה.
הפעילות החברתית ערכית של בית הספר היא חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים, ולכן חלה חובת השתתפות בהן- הדבר יבוא לידי ביטוי בציון בתעודה.
תלמיד שאינו נשמע להוראות ומחבל בהצלחת הפעילות או האירוע, מונע מחבריו ליהנות מן האירוע ופוגע בשמו הטוב של בית הספר.
תלמיד שיתנהג בצורה בלתי הולמת בפעילויות ובאירועים בית ספריים, לא יורשה להשתתף באירוע נוסף. כמו כן, ינקטו נגדו צעדי משמעת בהתאם לשיקול הדעת של הצוות החינוכי של בית הספר.

תשלום שכר לימוד הינו תנאי להשתתפות תלמידים בפעילויות חברתיות, מסעות, ימי עיון וטיולים שנתיים. תלמיד שלא יסדיר את חובותיו לביה"ס, תימנע ממנו הזכות לקחת חלק בפעילויות אלה, והתלמיד יגיע ללימודים סדירים בבית הספר.

התנהגות בפעילויות חוץ בית סיפרית : טיולים, מסעות, סיורים לימודיים, סיורי של"ח מופעים והצגות.
בכל פעילות, המתבצעת מחוץ לתחומי בית הספר, כפוף התלמיד לכללי המשמעת המחייבים בבית הספר.
1. לטיול ערך חינוכי וחלה חובת השתתפותם של כל התלמידים.
2. בעלי פטור רפואי משיעורי חינוך גופני לא יוכלו להשתתף במסעות של"ח ובפעילויות בעלות אופי פיזי. ביטול הפטור יאפשר השתתפות בפעילויות הנ"ל בתנאי שהתלמיד שב לשיעור חנ"ג לפחות למשך שלושה חודשים טרם הפעילויות.
3. על מנת להבטיח הכנה נאותה לקראת הטיולים השנתיים, באסיפת ההורים בתחילת השנה מורי השל"ח יציגו את הנושא בשכבות ז' – י"ב.
ההורים יתבקשו לחתום על טופס התחייבות המפרט את אחריות התלמיד והוריו לנושאים הקשורים בכללי ההתנהגות בטיול – לפני היציאה לטיול.
4. התלמידים נקראים לשמור על שלמות המתקנים, בהם הם משתמשים בכל פעילות מחוץ לביה"ס.
5. בכל מקרה של גרימת נזק, יחוייב התלמיד בעלות כספית מלאה.
6. במקרים חריגים של בעיות משמעת, ראשי האחראי מטעם בית הספר לנקוט אמצעים, כולל החזרת התלמיד לביתו, על חשבון ההורים.
במידה והתלמיד יוחזר במהלך הטיול לביתו, יהיה זה על חשבון התלמיד. כמו כן התלמיד לא יהיה זכאי להחזרת עלויות הטיול.
7. במקרים קיצוניים של בעיות משמעת, רשאי בית הספר לדרוש מן התלמיד לצאת לטיול בליווי אחד מהוריו, או לחילופין למנוע את יציאתו – הכול על פי החלטת ההנהלה.
אם לא תותר השתתפותו של התלמיד בטיול/במסע, הוא יהיה זכאי להחזר העלויות עבור הטיול.
8. במחנה אימונים צה"לי נתונים שיקולי הענישה בידי המערכת הצבאית. נוסף על הענישה הצהלית יטופל התלמיד גם באמצעות הנהלת בית הספר. (חט"ע)
9. תלמיד רשאי לבטל את השתתפותו בטיול ללא חיוב כספי עד שבוע לפני מועד היציאה לטיול. לאחר מועד זה יחויב התלמיד בהוצאות הטיול.

נוהל טיפול בהפרת משמעת

התנהגות נאותה של התלמיד במסגרת לימודיו: בשיעור, בהפסקה ו/או בכל פעילות בית ספרית מחוץ לבית הספר – היא תנאי חשוב ליצירת אקלים חינוכי מיטבי לתלמידים.
תלמיד שיפר את כללי המשמעת המקובלים בבית הספר, יינקטו כלפיו אחד האמצעים להל"ן, בכל מקרה יובהרו לתלמיד סיבות הענישה, וביכולתו להגיב עליהן בשיחה.
1. המורה יקיים שיחת בירור עם התלמיד.
2. המורה יערב את ההורים, את מחנך הכיתה, את היועצת את רכז השכבה ואת מנהל החטיבה.
3. קיום שיחות ומפגשים בנוכחות בעלי תפקידים רלוונטיים.
4. תוטל על התלמיד הכנת פעילות חינוכית.
5. התלמיד יושאר בסוף יום הלימודים מעבר לשעות לימודיו הרגילות.
6. התלמיד יורחק מבית הספר ליום או יותר – בידיעת המחנך, באישור רכזת השכבה ובהסכמת מנהלת החטיבה – התלמיד יקבל מטלות לביצוע בזמן ההשעיה בביתו.
7. התלמיד ילמד בכיתה אחרת בשכבה למספר ימים.
8. כל הפרת משמעת תתועד בתיק האישי של התלמיד

במקרי בעיות משמעת קיצוניות:

התלמיד יועבר לבית ספר חילופי.
התלמיד יורחק סופית מלימודיו בבית הספר.

הורים ובית הספר

ההורים מהווים צלע חיונית בקיום מערכת חינוכית בעלת אקלים חברתי – לימודי מכובד.
ההורים מתבקשים לקיים קשר קבוע ורצוף עם מחנכי הכתות ומוריהן. ניתן לשוחח עם כל מורה ו/או בעל תפקיד בתאום מראש בשעות הקבלה שלו. שעות הקבלה של כל מורה יפורסמו בתחילת השנה.
ימי ההורים ואספות ההורים הרצאות, ימי שיא וכדומה יוצרים קשר יעיל וחשוב בין ההורים לבין מורי ילדיהם. ולכן נוכחות ההורים בימים אלה חשובה בהחלט.
המורים מתבקשים לשתף את הורי התלמיד בכל מידע רלוונטי באשר לילדיהם.
ההורים והמורים מתחייבים לשמור על יחסי אמון וכבוד הדדיים בכל שיחה ובכל מפגש.
בכל מקרה של פגיעה בכבוד המורה על ידי הורה, יטופל הנושא בהתאם להוראות מנכ"ל משרד החינוך.
ההורים מתבקשים ליידע את המחנך במידע רלוונטי שוטף לגבי ילדם.

פרק ג' – הערכה

הערכת הישגים עברה תהפוכות רבות במהלך השנים. כמו בתחום החקירה המדעית, גם בתחום הערכת הישגים הנגזר ממנה המטוטלת נעה בין גישות כמותיות לאיכותיות. בעוד המבחן הוא כלי מדידה אובייקטיבי וחד משמעי, הערכה כרוכה באינטראקציה מתמשכת בין המורה לתלמיד במטרה לבנות דיוקן נאמן של תלמיד כלומד. היכרותו של המורה עם תלמידים רבים עוזרת לו להבין יותר את הישגי התלמיד הבודד.
כלי ההערכה המרכזי בחינוך העל יסודי הוא המבחנים לסוגיהם. בבית הספר קיימות
אמות מידה ברורות ביחס לעריכת הבחינות, לסוגיהן, למשקלן, במטרה ליצור אחידות בתחום חשוב זה.
טוהר הבחינות יישמר בבית הספר, על מנת שמשרד החינוך יכיר בציונים הבית ספריים בעידן עבודות החקר והערכה החילופית.

א. דרכי הערכה

לרשות המורה יעמדו כלי ההערכה הבאים:
1. מבחנים: בדיקת הישגי התלמידים לאחר הודעה מוקדמת.
2. בחנים: היקף הבוחן הוא על שני שיעורים אחרונים. דין בוחן בעל פה הוא כדין בוחן בכתב – משך הבוחן 15 -20 דקות בלבד !
3. עבודות מקיפות: עבודות מקיפות, שמחייבות את התלמיד לחשיבה וליישום לימודיו בפרקי זמן ארוכים יותר.

P B L עבודות חקר

4. עבודות חקר, גמר: בהתאם למשקל היחסי שקבע שמשרד החינוך לכל מקצוע.
5. שעורי בית: עבודות ותרגילים בנושאים הנלמדים בכתה במהלכם השגרתי של השיעורים.
6. מבחני משווה: מיועדים לבדיקת עמידתם של קבוצות תלמידים בקבוצות לימוד זהות והספק חומר ושליטה באותה שכבה.
7. מבחני מתכונת: משמשים כאמצעי הדמיה של מבחן הבגרות שבו יתנסה התלמיד בכל המרכיבים של מבחן הבגרות – זמן, מבנה, היקף חומר וכו'. תפקיד מבחן המתכונת לבדוק את שליטתו של התלמיד בכל החומר הנדרש לקראת בחינת הבגרות, כדי להגביר את מוכנותו והעלאת סיכויי הצלחתו בבחינת הבגרות. לבחינות מתכונת לא יערכו מועדי ב'.

ב. הרכב הציון המקצועות השונים

1. מרכיבי ציון המחצית באחוזים ייקבעו על ידי הצוות המקצועי, באחריות מרכז המקצוע ויפורסמו לטובת התלמידים.
2. הרכב ציון המחצית יהיה אחיד לכלל המורים המלמדים אותו מקצוע, בכל שכבת הגיל ובנפרד לכל חטיבה.
במקצועות שיש בהם שתי בחינות ומעלה, הצוות המקצועי יקבע את משקלו של כל מבחן.

ג. לוח הערכה (בחינות) ותדירותן

אירועי הערכה יקבעו בהתאם לדרישות רכזי המקצוע ו/או המגמה.

1. התלמיד יקבל את לוח הבחינות של כתתו, הכולל את כל מקצועות הלימוד שיש בהן בחינות. בלוח הבחינות ישובצו גם מועדי ב'.
2. לוח המבחנים יפורסם בתחילת כל מחצית.
3. בכל כיתה לא ייערכו יותר משלוש בחינות בשבוע. הוראה זו מתייחסת למועדי ב' של הבחינות.
4. אין לקיים בוחן, בימים שמתקיימים בהם מבחנים.

5. מומלץ לא לקבוע תאריך מבחן מיד לאחר חג ומועד ו/או לאחר טיול שנתי.

6. שינוי מועדי מבחנים יתבצע ע"י המנהל הפדגוגי בתיאום עם מנהלת ביה"ס ורכזי מקצוע במידת הצורך.

ד. דרך ביצוע המבחנים

1. לפני כל בחינה יפרט המורה בפני תלמידיו את היקף החומר הכלול בה. הזמן המינימלי להצגת החומר לפני התלמידים הוא שבוע לפני הבחינה.
2. המבחן לא יכלול חומר חדש, שנלמד בשיעורים שלאחר פרסום היקף החומר למבחן.
3. הבחינות ייערכו בכתב, אלא אם כן הוראות משרד החינוך והתרבות יורו אחרת.
4. מבחן הכולל הצגת נושא (פרזנטציה), יעשה עפ"י הכללים שנקבעו להגשת העבודה שתוצג.
5. המבחן יקיף פרקים נבחרים מן החומר הנלמד. החומר ייקבע על ידי כל צוות מקצוע בנפרד.
6. במתמטיקה ובאנגלית ייכללו במבחנים אותם פרקים שנלמדו ונבחנו עליהם במבחן הקודם, בנוסף לחומר החדש שנלמד לקראת מועד המבחן הנוכחי.

ה. מבנה השאלון

1. שאלוני המבחן לתלמידים יימסרו בהדפסה בלבד. בכל טופס מבחן/בוחן /עבודה יופיע לוגו בית הספר.
2. בראש השאלון יוצגו הנחיות כלליות לנבחנים: משך הבחינה, חלקי הבחינה, הניקוד לכל פרק, ושאלות הבחירה במידה ויש.
3. תלמידים יכתבו את תשובותיהם על דפי הבחינות של בית הספר.

ו. הערכת הבחינות ועמידה בלוח הזמנים

1. בדיקת המבחן על ידי המורה תלווה בהערות הדרכה בשולי הכתוב. לא יוחזרו מבחנים עם הציון בלבד.
2. הבחינות יוחזרו לנבחנים תוך שבועיים מיום הבחינה.
בוחן יוחזר שבוע לאחר קיומו.
3. עם החזרת הבחינות, יימסרו הפתרונות לידי התלמידים בכתב או במהלך שעור מיוחד (הסברים ליד הלוח, מתן ראשי פרקים וכד' )
4. תלמידים שאובחנו כלקויי למידה, ייבחנו על פי ההסדרים הנהוגים בבית הספר.
5. הציונים יוקלדו במשוב בתום בדיקת המבחנים.

ז. ערעור על ציון מבחן

1. תלמיד רשאי לערער על ציון המבחן לא יאוחר מן השיעור שלאחר החזרת המבחן.
2. הערעור יוגש למורה המקצוע בכתב על גבי טופס מיוחד, בו ינמק התלמיד את בקשתו.
3. התשובה על הערעור תימסר בכתב בשיעור שלאחר מסירת הבקשה, על גבי אותו טופס. (טפסים נמצאים בכל המזכירויות של החטיבות)
אם תוצאות הבדיקה יספקו את התלמיד, הוא רשאי לפנות למרכז המקצוע באמצעות מחנך כיתתו.
4. אם המורה של התלמיד הוא מרכז המקצוע, ייבדק הערעור על ידי מורה בכיר מתוך הצוות.

ח. בחינות – מועד ב'
1. בחינות מועד א' ניתנות לתלמידים בתנאים הטובים ביותר, תאריכים נוחים, השומרים על מרווחי זמן נאותים בין מבחן למבחן, שעות נוחות במערכת, חומר מבחן מוכר, שתורגל קודם לכן ועוד.

חובה על התלמידים להבחן במועדי א' על מנת להגדיל את סיכוייהם להצלחה.
מועדי ב' נועדו לסייע לתלמידים לתקן אי הצלחה מקרית במבחן
מועד א' (הזדמנות נוספת להגיע להישגים גבוהים יותר). תלמיד
רשאי לגשת רק לשני מבחנים מועד ב' בסמסטר, עפ"י רישום מראש
אצל המורה הבוחן (טופס רישום למועד ב' ינתן לתלמידים ע"י
המורה המקצועי/המחנך).

לתלמידי כיתות ז' – ח' אין אפשרות להבחן במועד ב'

2. מועד ב' לא ייכלל במניין שלוש בחינות בשבוע.
3. אם תלמיד נבחן במועד ב' כדי לתקן את הציון שלו ממועד א', תוצאת המבחן במועד ב' מבטלת את הציון של מועד א' (לחיוב ושלילה).
4. לא יתקיים מבחן נוסף מעבר למועד ב'.
5. תלמידים שנעדרו מבחינה בגלל שייצגו את בית הספר באירועים שונים (כמו תחרויות מחוזיות וארציות, חידונים, כנסי נוער וכד') זכאים לגשת לשתי בחינות (מועד א' ומועד ב') בנוסף לשתי הבחינות להם זכאים, כמו כל תלמיד אחר בבית הספר.
6. תלמיד שנוצרה לו התנגשות בין שתי בחינות מועד ב', יתאם עם אחד מהמורים הבוחנים מועד היבחנות חדש.
7. היבחנות במועד ב' מותנית באישור המורה המקצועי ובהסכמתו.
8. מועדי ב' יתקיימו בסוף יום הלימודים.

ט. מבחנים נוספים

1. אם מספר הנכשלים בבחינה יגיעו לשליש ומעלה מסך התלמידים הרשומים בכיתה/הקבצה, יערוך המורה מבחן חוזר, ולא יתחשב בציוני הבחינה הקודמת, למעט תלמידים שהצליחו ומסתפקים בציון שקיבלו.
2. בחינה זו תתקיים במהלך יום הלימודים בשיעור של המורה, על פי הסדרים, שיקבעו על ידי המנהלים בחטיבות.
3. תלמידים שמסרו דף ריק או כמעט ריק למורה הבוחן, לא ייחשבו לחלק מ 1/3 הנכשלים במבחן לצורך קביעת מועד חוזר לבחינה.

י. טוהר הבחינות

1. חובתו של הנבחן לשמור על טוהר הבחינות.
2. מורה המקצוע רשאי לפסול את בחינתו של התלמיד במקרה של אי שמירת טוהר הבחינות.
3. אם התלמיד סבור, שהוא לא פגע בטוהר הבחינות, הוא רשאי לערער על החלטת המורה בפני מנהל החטיבה.
4. תלמיד שלא שמר על טוהר הבחינות במועד א', לא יורשה לגשת לבחינת במועד ב' – וציונו יהיה שלילי.
5. לפגיעה בעיקרון טוהר הבחינות יהיו השלכות גם על הציון בהתנהגות.

יא. הציון השנתי ציוני המגן – לחט"ע בלבד
הציון השנתי מורכב ממכלול הישגיו של התלמיד במקצוע מסויים בבית הספר.

יב. בחינת מתכונת תתקיים רק לפני בחינת בגרות חיצונית: (חט"ע)

1. המקצוע הנלמד שנה אחת, יורכב הציון השנתי כדלהלן:
70% הציון השנתי (ממוצע שני הסמסטרים).
30% ציון בחינת המתכונת.
2. במקצוע הנלמד במשך שנתיים, יורכב הציון השנתי כדלהלן:
70% הציון השנתי של השנה השנייה.
30% ציון בחינת המתכונת.

הערה: בשנה הראשונה מוערך התלמיד בהערכת בית ספרית בהלימה לתכנית
הלימודים החדשה.

3. התלמיד יקבל את הציון השנתי (המגן) שלושה ימים לפני בחינת הבגרות.
הציון יימסר לתלמיד בכתב, תוך פרוט הנתונים המרכיבים את הציון.
המורה רשאי גם לתת את הציון השנתי של התלמיד בשיחה אישית בליווי כל הפרטים שהביאו למתן הציון.
4. תלמיד, המעוניין לערער על ציון שנתי, יביא בפני המורה נתונים מספריים ונימוקים הגיוניים, הקשורים להישגיו הלימודיים: טעות בחישוב הציון, העדר התחשבות במבחן מסוים וכד'.
5. תלמיד הנעדר מלימודים מעל 30% במקצוע שבו ניגש לבגרות לא יהיה זכאי לציון שנתי (ציון מגן) אלא אם המועצה הפדגוגית תאשר את היעדרויותיו.
6. תלמיד הנעדר משעורים ו/או מביה"ס בשיעורים שקדמו למבחן (ביום המבחן), לא יורשה להיבחן.
תלמיד הנעדר יום לפני מבחן ללא סיבה מוצדקת לא יורשה להיבחן למחרת.

נהלי ביצוע – מבחני מתכונת: (חט"ע)

• עם קבלת מועדי בחינות הבגרות המשוערים תכין המנהלת הפדגוגית את לוח בחינות המתכונת בהתאם לדרישות רכזי המקצוע ובתיאום עם רכזי השכבות.
• מנהלת החטיבה העליונה תאשר את לוח הבחינות.
• לא תתקיים יותר מבחינת מתכונת אחת למקצוע.
• בחינה שמועדה הרשמי שונה ללא אישור מנהלת החטיבה – תבוטל.
• התלמידים ישוחררו מוקדם יותר ביום שלפני הבחינה וביום הבחינה יגיעו ישירות לבחינה.
אם בכל זאת מתקיימים שיעורים אחרי הבחינה, הלימודים ממשיכים כסדרם, גם עבור התלמידים שנבחנו.
• במקצועות בהם הוחלט על הערכה בית ספרית – בחינה פנימית במסגרת ה 30% , לא תתקיים בחינת מתכונת.
• לאחר קביעת מועדי בחינות המתכונת יהיה כל רכז מקצוע בגרותי אחראי על כלל הפעילויות בנוגע לבחינה במקצועו.
• המנהלת הפדגוגית תכנס דיונים בהשתתפות רכז כל מקצוע, מנהלת השכבה ויועצת השכבה על מנת לקבל תמונת מצב שלמה של לקויות הלמידה בשכבה הרלוונטית למקצוע.
• רכז המקצוע יפנה כשבוע לפני בחינת המתכונת לרכזת מערכת השעות בבקשה להקצאת חדרים ליום הבחינה.
• באחריות רכזת מערכת השעות ליידע אודות שינויים, את המורים המלמדים בחדרים ובשעות שהוקצו לבחינה.
• מורים ישובצו לשמירה במבחני מתכונת. רכזת מערכת השעות אחראית ליידע את המורים השומרים לגבי שעות השמירה המדויקות והכיתות בהן עליהן לשמור.
• מורה משגיח לא ישובץ לשמירה על כיתה מעבר לרצף של שני שיעורים.
• רכז המקצוע אחראי להחלפה תקינה של המורים המשגיחים במהלך הבחינה.
• בחינת המתכונת תחובר באחריות רכז מקצוע ובהתייעצות עם מורי המקצוע.

• רכז המקצוע אחראי לכלל הנושאים המנהלתיים סביב הבחינה (הנחיות, דפי כתיבה, דפי עזר נדרשים).

• באחריות המורה המקצועי לוודא שכל תלמידיו מופיעים במחשב בקבוצת הלימוד שלו ולוודא שלא מופיעים בקבוצת הלימוד שלו תלמידים שאינם נמצאים בפועל בקבוצתו.

• יש להגיש את ציוני ההגשה לרכז המקצוע עד ארבע ימים לפני הבחינה.

• רכז המקצוע יעביר את הציונים למנהלת הפדגוגית ולמנהלת החטיבה, רק לאחר אישורן יפורסמו הציונים לתלמידים.

• תלמידים יוכלו לערער בפני מוריהם על הציון. תיקון ציון מעל ל10 נקודות מחייב אישור של מנהלת החטיבה או המנהלת או המנהלת הפדגוגית.

להורדת קובץ המכיל את האמנה לחץ כאן : אמנת בית הספר עדכני

מבנה ארגוני

הנהלה

  • דורית חילאי

    מנהלת בית ספר
  • מיכל לזר

    מנהלת פדגוגית ורכזת מגמת דיפלומטיה
  • רפאל חורש

    מנהל אדמיניסטרטיבי
  • רות סופר

    מנהלת חטיבת ביניים
  • ארז שטרייפלר‬‎

    מנהל חטיבה עליונה
  • סמדר וקסמן

    מנהלת "אשכול פיס", רכזת מצוינות, עתודה מדעית טכנולוגית
  • חביבה לוי

    סגנית ראשונה, מנהלת פדגוגית חט"ב
  • מירב בוקר

    ניהול מערכת שעות חטיבה עליונה , רכזת תעשייה וניהול
  • הניג חי רחלי

    מנהלת חברתית/ מלווה מועצת תלמידים

רכזים

  • שירלי אטיאס

    מלווה מועצת תלמידים חט"ב
  • אריאלה רחמים

    רכזת שכבת ז'
  • עינת לזר

    רכזת שכבת ח'
  • מאיה ברק

    רכזת שכבת ט', רכזת אשכולות ט'
  • יעל זילברמן

    יועצת שכבת ז' ומבסי"ת
  • פז הופרט

    יועצת שכבת ח'
  • אורית הלאי

    רכזת שכבת ט'
  • פרץ איריס

    רכזת שכבת יב'
  • נעמה צרור

    רכזת שכבת י'
  • גלית כהן

    רכזת שכבת יא'
  • קרן אור לוי

    רכזת חברתית חט"ב
  • מירב בוקר

    רכזת תעשייה וניהול , רכזת מערכת חטיבה עליונה.
  • אורית סלומון

    יועצת שיכבת י' , רכזת מחויבות אישית, אחראית על כיתות שח"ר
  • עדי יהוד

    רכזת של"ח
  • עידית שלו

    רכזת טיולים חט"ב
  • אורי לאופר

    רכז ביטחון חט"ע
  • רעות עוז יוסף

    רכזת ביטחון חט"ב
  • איציק קורן

    רכז תקשוב חט"ע
  • זהבה משרקי

    רכזת תקשוב חט"ב
  • אסף שלום

    רכז חנ"ג
  • רונית שינדלר

    רכזת תנ"ך
  • אלי קוך

    רכז הנדסת תוכנה
  • עינת ידון

    רכזת ספרות
  • סימה כהן

    רכזת ספרות חט"ב ורכזת אשוכולות ז'
  • רחל בראל

    רכזת אנגלית
  • דינה רוטמן

    רכזת אנגלית חט"ב
  • דקל רחל

    רכזת מתמטיקה
  • אדית קופל

    רכזת מתמטיקה חט"ב
  • ברוך שקד

    רכז גיאוגרפיה
  • משה רוט

    רכז גאוגרפיה ואזרחות חט"ב
  • גלית אברמוביץ

    רכזת לשון
  • רחל בונדר

    רכזת הבעה חט"ב
  • ורדית גלעד

    רכזת מדעים
  • אורנה בלום

    רכזת מדעים חט"ב
  • דני אבקסיס

    רכז מגמת אומנות העיצוב
  • רכזת ערבית

    הדסה טלי
  • דבורה ליוור

    רכזת ערבית חט"ב
  • רכזת פיסיקה

    אורן בת חן
  • רכזת משפטים

    מוריה דהאן
  • רותם פליט

    יועצת שכבה יא'
  • מיכל שלום

    יועצת שכבה יב'
  • מיכל לזר

    רכזת דיפלומטיה ותקשורת בינלאומית באנגלית
  • דנה טובי

    רכזת מל"א חט"ב
  • אסתי רותם

    רכזת חנ"מ חט"ב
  • לימור עמר

    רכזת תנ"ך חט"ב
  • אנג'י קולורדו

    רכזת היסטוריה, מורשת ותרבות ישראל, אשכולות ח'
  • יפעת רוזין

    רכזת זהירות בדרכים חט"ב

עובדי מינהלה

  • פאני בוטבול

    מזכירת מנהל ביה"ס
  • נילי סולימן / אילנה איפרגן

    מזכירות חטיבת ביניים
  • רביבו טובה

    מזכירות חטיבה עליונה
  • יהודית אזולאי

    מזכירה פדגוגית + בגרויות
  • בטי אזריהן

    מזכירת אדמיניסטרציה
  • סימונה בואדנה

    מנהלת חשבונות
  • פאולינה בזומניק

    לבורנטית
  • יפרח איציק

    אב בית
  • אורי משה

    טכנאי מחשבים
  • דוד לוק

    אחראי מחסן